هشت خاصیت گرده گل که شما را برای مصرف آن ترغیب می کند


مطمئن باشید از خوردن گرده گل، ضرر نمی کنید. اگر گرده گل را به سبد غذایی خود بیاورید و روزانه با غذا، با سالاد یا با نوشیدنی هایی مثل شربت عسل میل کنید، از بروز بیماری های مختلف در خود جلوگیری به عمل می آورید. گرده گل یکی از مواد تولید شده توسط زنبور عسل است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می گیرد. همین کم توجهی به این ماده ارزشمند است که باعث شده به جای روی آوردن به درمان های طبیعی، به سراغ درمان های شیمیایی برویم که به جز ضرر، هیچ سود دیگری برای ما ندارند. بد نیست با برخی از مهمترنی خواص گرده گل آشنا شوید تا بیش از گذشته به این ماده خوراکی ارزشمند توجه کنید.
گرده گل خواص مختلفی دارد که بسیاری از این خواص هنوز به صورت رسمی تایید نشده و نمی توان از آن ها به عنوان خواص اثبات شده گرده گل نام برد. با این حال در ادامه به هشت خاصیت مهم گرده گل اشاره خواهیم کرد تا شما برای مصرف این ماده طبیعی و پرخاصیت، ترغیب شوید.

1 . اگر به دنبال انرژی هستید
این روزها همه به دنبال افزایش انرژی هستند. از ورزشکارانی که به باشگاه می روند گرفته تا کارمندانی که در طول روز احساس خستگی می کنند، همه از کمبود انرژی می نالند. گرده گل ماده ای مغذی برای همه افرادی است که به دنبال منبع انرژی هستند. به جای خوردن نوشابه های انرژی زا که پر از مضرات مختلف است و باعث از بین رفتن کبد می شود، می توانید از گرده گل استفاده کنید.
بسیاری از ورزشکارانی که از گرده گل به جای مکمل های ورزشی مضر استفاده کرده اند، بر این باورند که هیچ ماده ای مثل معجون عسل با گرده گل انرژی زا نیست. البته علاوه بر مصرف با عسل به ویژه در شربت عسل، می توانید از روش های آشپزی با گرده گل استفاده کنید تا این ماده انرژی زا را به بخشی از سبد خوراکی روزانه خود بیافزایید. مطمئن باشید انرژی گرده گل، شما را پرانرژی می کند.

2 . بهبود مشکلات تنفسی
یکی از مشکلات شایع به ویژه در سال های گذشته، آلودگی هوا و بروز بیماری های تنفسی بوده است. التهاب در ریه و بروز بیماری آسم نیز به عنوان یکی از بیماری های رایج در دنیای امروز شناخته می شود. یکی از بهترین مواد درمانی برای بهبود التهابات ریه، گرده گل است. وجود مواد آنتی اکسیدان در گرده گل کمک می کند تا از بروز بیماری های حاد ریوی جلوگیری شده و پیشرفت بیماری های تنفسی نیز کنترل شود. البته این به شرطی است که مصرف گرده گل به صورت روزانه انجام شود.

3 . خداحافظی با حساسیت
هیستامین یکی از عوامل اصلی بروز حساسیت است. دارویی که احتمالا اکثر ما برای یکبار هم که شده تست کرده ایم، آنتی هیستامین برای جلوگیری از بروز حساسیت های فصلی یا درمان است. آنتی هیستامین عوارض بسیار زیادی دارد که بعضی از آن ها تا سال ها به بدن آسیب وارد می کند. این در حالی است که تحقیقات ثابت کرده که مشکل بیش از 80 درصد کیس های مطالعاتی که حساسیت و آلرژی داشته اند، با مصرف گرده گل به صورت منظم، علائم آلرژی را از خود دور کرده اند. برای اینکه در فصل بهار دچار حساسیت های فصلی نشوید، می توانید قبل از شروع این فصل، گرده گل بخورید تا در برابر آلرژی واکسینه شوید.

4 . برطرف کننده مشکلات پوستی
یکی از خاصیت های اصلی گرده گل، تاثیر آن بر پوست است. مصرف خورتاکی گرده گل می تواند به داشتن پوستی شاداب کمک کند. علاوه بر این، پمادهایی که در تولید آن از گرده گل طبیعی استفاده شده ،دارویی مناسب برای درمان بیماری های پوستی است. گرده گل غنی از ویتامین و اسیدهای آمینه است و همین موضوع به بهبود مشکلات پوستی کمک می کند. می توانید با استفاده از دستور تولید پماد با گرده گل، پمادهای خوبی بسازید.

5 . بهبود دیابت
هرچند توصیه می شود بدون مشورت با پزشک به هیچ وجه بیماران دیابتی به صورت خودسرانه گرده گل مصرف نکنند، اما تحقیقات علمی نشان می دهد در بسیاری از موارد، گرده گل می تواند در درمان دیابت یا بهبود آن اثرگذار باشد. محققان اگرچه در این زمینه به نتیجه قطعی نرسیده اند، اما تاثیرگذاری گرده گل برای دیابت را ناشی از آنتی بیوتیک های موجود در آن می دانند.

6 . کمک به درمان ناباروری
یکی از مهمترین خواص گرده گل، برطرف کردن مشکلاتی است که منجر به نازایی و ناباروری می شود. البته این ادعا که تنها با گرده گل می توان تمامی مشکلات مربوط به ناباروری را برطرف کرد، قطعا صحیح نیست؛ اما اثرات گرده گل در درمان ناباروری را نیز نمی توان نادیده گرفت. گرده گل با استفاده مواد درونی خود، به بهبود عملکرد تخمدان در بانوان کمک می کند. مصرف ژل رویال نیز می تواند در کنار گرده گل، روند بهبود مشکلات بانوان در زمینه ناباروری را سرعت ببخشد. البته ناگفته نماند که گرده گل یک ماده مقوی است که در تقویت قوای جنسی مردان و زنان نیز اثرگذار بوده و میل جنسی را در افراد بیشتر می کند

7 . تکسین مشکلات پروستات
یکی از مشکلات مردانه رایج که هنوز هم هیچ درمان مشخصی ندارد و واقعا مردان بالای چهل سال را آزار می دهد، مشکلات مربوط به پروستات است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه گرده گل، می تواند از التهاب غده پروستات بکاهد و تا حدودی مشکلات ادراری ناشی از آن را برطرف کند. البته این به شرطی است که هیپرپلازی پوستات خوش خیم باشد؛ وگرنه گرده گل نمی تواند اثر چندانی بر درمان آن بگذارد.

8 . تقویت قلب و عروق
در گرده گل ماده ای به نام روتن وجود دارد که می تواند در زمینه گردش خون به بدن انسان کمک کند. روتن یک آنتی اکسیدان بسیار مفید برای بدن است که مصرف گرده گل، آن را برای بدن تامین می کند. شواهد در تحقیقات جدید دانشمندان حاکی از آن است که روتن موجود در گرده گل، کمک بزرگی برای عدم ایجاد لخته خود بوده و از سکته مغزی و قلبی جلوگیری می کند. البته اگر مشکلات قلبی دارید، حتما قبل از مصرف گرده گل با پزشک متخصص خود مشورت کنید.